Skip to content
Avatar
🥠
🥠
Block or Report

Block or report binick

Block user

Prevent this user from interacting with your repositories and sending you notifications. Learn more about blocking users.

You must be logged in to block users.

Report abuse

Contact GitHub support about this user’s behavior. Learn more about reporting abuse.

Report abuse
binick/README.md

Hi 👋 I'm Nicola.


📗 Latest posts.

English.

  • Micro frontends and Blazor Server, the beginning of the journey
    Not all donuts come out with a hole, but that doesn't mean there isn't good in them. I stumbled upon one of these in an attempt to implement a micro frontends architecture with Blazor Server.
  • Monthly recap 0
    I’m not a writer, I’ve never been one, and I’ve known this since my school essays. Every time I passed the column and a half it was a challenge. Publishing articles on a regular basis takes up a lot of my time, and not just strictly for writing. So I took inspiration from Troy Hunt and thought that creating a monthly summary to update you on my current status and possible future directions might be a good investment of time.
  • A new side project
    Usually when a large company approaches the cloud one of the main concerns is cost management.
  • That time I tasted a frog
    Clearing my mind of needless thoughts such as a to-do list turned out to be a very good thing for me. Finding the right way to achieve it wasn't so easy, however.
  • Develop integrated solutions with Active Directory B2C and Azure Event Grid.
    Let's see how you can integrate a user's registration.

Italian.

  • Micro frontends e Blazor Server, l'inizio del viaggio
    Non sempre le ciambelle riescono col buco ma questo non vuol dire che non ci sia del buono in loro. Sono incappato in una di queste nel tentativo di realizzare un'architettura a micro frontends con Blazor Server.
  • Monthly recap 0
    Non sono uno scrittore, non lo sono mai stato e questa cosa la so sin dai temi a scuola. Ogni volta superare la colonna e mezzo era un’impresa. Pubblicare articoli con regolarità mi porta via molto tempo, e non solo strettamente legato alla scrittura. Per questo ho tratto inspirazione da Troy Hunt ed ho pensato che creare un riepilogo mensile per aggiornarvi sul mio attuale stato e sulle possibili direzioni future potesse essere un buon investimento di tempo.
  • Migrare un database SQL Server on-prem in Azure senza downtime
    Il lift-and-shift è la strategia che consente la migrazione su Cloud più rapida, meno laboriosa e (almeno inizialmente) meno costosa rispetto ad altri processi. In questo articolo vedremo come è possibile migrare un database SQL Server senza generare interruzioni sui servizi già in opera.
  • Un nuovo side project
    Di solito quando una grande azienda si avvicina al cloud uno dei principali motivi di preoccupazione è la gestione dei costi.
  • Connettersi ad Azure SQL in modo sicuro con le identità gestite
    In quanto sviluppatori, siamo abituati a maneggiare chiavi, stringhe di connessione, certificati, nomi utente e password quotidianamente. Forse, proprio per la frequenza con la quale maneggiamo queste informazioni a volte può capitare di abbassare la guardia e non dare loro il trattamento che meriterebbero, esponendoci inconsapevolmente a rischi non banali.

Pinned

  1. Source code of my personal blog ✍️

    HTML

  2. msbullet Public

    Tools to improve code quality and cross-team conventions for MsBuild available through NuGet package.

    C# 1

437 contributions in the last year

May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Jan Feb Mar Apr May Mon Wed Fri

Contribution activity

Seeing something unexpected? Take a look at the GitHub profile guide.