New issue
Have a question about this project? Sign up for a free GitHub account to open an issue and contact its maintainers and the community.
By clicking “Sign up for GitHub”, you agree to our terms of service and privacy statement. We’ll occasionally send you account related emails.
Already on GitHub? Sign in to your account
Word of the Day #43
Comments
Imported from trac issue 43. Created by cata@francu.com on 2006-08-29T21:08:21, last modified: 2011-10-06T14:55:44 |
Trac comment by CatalinFrancu on 2007-10-04 00:58:33: Vad solutionarea acestei probleme in doua modalitati: |
Trac comment by CatalinFrancu on 2007-11-22 20:52:49: Se înmulţesc cererile primite prin email pentru această funcţie, îi ridic prioritatea. |
Trac comment by CatalinFrancu on 2010-09-02 14:06:50: Cred că (b) este mult mai probabil. Și cred că de aici ar trebui și pornit: o interfață unde moderatorii să poată adăuga cuvinte în listă. Ce văd eu necesar pentru această interfață:
|
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-02 14:26:59: WotD - Word of the Day (cuvîntul zilei) De unde pornim:
Propunere specificații funcționale:
Am o idee care ar putea fi implementabilă imediat: http://dexonline.ro/cuvantul-zilei/ să fie practic un redirect intern către definiția unui cuvînt (cu mici modificări în afișarea layout-ului) După ce convergem asupra a ce trebuie să facă WoTD, voi reveni cu amănunte. |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-02 14:45:17: Replying to [comment:5 cata]:
Întrebarea cred că e clară: ce stocăm în tabelă: cuvinte sau id-uri? Estimez că nu sînt mai mult de 10.000 de cuvinte care să poată fi afișate ca WotD. Asta înseamnă că avem la dispoziție maxim 30 de ani, după care trebuie să revenim :) Lăsînd la o parte gluma, lista de cuvinte are o mărime finită și cineva va trebui să ia la mînă fiecare definiție (ar fi penibil să dăm o definiție greșită). În acest caz este foarte probabil ca la început să ne lovim de repetarea unor cuvinte (caz în care ordinea va avea mici probleme). Oricum, cred că o tabelă simplă WordOfTheDay (să conțină cuvîntul sau lexemId-ul, care soluție pare mai simplu de implementat și un timestamp al ultimei afișări) e suficientă. Sigur, putem adăuga și un cîmp pentru ordonare, dar în cazul normal în care vom avea mii de cuvinte e foarte probabil să nu vrei să ordonezi lista. Doar, eventual, să crești prioritatea unuia (deci practic viom avea prioritățile toate pe 0, mai puțin cele care sînt ridicate de moderatori). Mai clarific propunerile mele după un feedback. Notă: dacă vom folosi comentarii, ar fi bine să avem o aplicație unică pentru comentarii, indiferent că apar la definiți sau la WotD. |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-02 16:53:16: Oricum, eu aș merge pe alegerea la întîmplare a cuvintelor. Mi se pare că elementul uman în WotD este suficient de reprezentat prin aducerea unor cuvinte în listă. |
Trac comment by CatalinFrancu on 2010-09-02 17:09:27: Dacă te referi la alegerea la întâmplare dintre cuvintele adăugate în listă, atunci da, de acord. Ne va trebui un câmp de stare atunci, pentru ca un moderator să poată lucra la un cuvânt până este mulțumit de el. Să nu vină miezul nopții și să-l prindă la jumătatea pregătirii unei înregistrări. Nu știu dacă vor fi mii de cuvinte. Mă gândesc că „ușă” nu este așa de interesant, pe când „ineluctabil” este. Poate vrem să facem ceva mai complex decât un simplu lexemId. În primul rând că de la un lexemId nu vrem neapărat să includem toate definițiile aferente (MDN și DN cam seamănă, DOOM2 și Ortografic sunt cam neinteresante, etc.) Apoi, poate vrem să dăm o pereche de cuvinte într-o zi, să zicem două paronime. Din cauza asta, eu aș lăsa sistemul să fie mai general, dar să poți insera o definiție într-un mod ușor. Nu știu ce să zic referitor la unificarea comentariilor. Parcă nu se prea aplică în ambele situații. De exemplu, uite, chiar azi am corectat „[http://dexonline.ro/definitie/mitocondrie mitocóndrie]” și am adăugat un comentariu. El este util când consulți definiția, dar poate nu și la WotD. Acum, făcând un pas în spate, poate n-ar fi rău să începem cu ceva mult mai barbar: un blog. Acolo putem scrie posturi în avans și o dată pe zi alegem unul și îl publicăm. |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-02 18:23:10: De asemenea, creearea unei liste cu care să pornim (deci măcar 100 de cuvinte) este necesară ca un task paralel. Pentru asta revenim la întrebarea primordială: id sau cuvinte. Dacă băgăm doar id-uri trebuie sa avem grijă la deduplicare. Dacă băgăm cuvinte, o sa avem mai multe definiții (dar e mai simplu de implementat, zic eu). Sigur, putem face un sistem nou-nouț, care să fie nemaipomenit, dar cred că e important să avem o versiune funcțională cît mai repede. Marele avantaj al zilelor de azi este că utilizatori pot mai curînd spune că ceva le place sau nu decît să spună ce le-ar place. Deci am putea crea un lucru mult prea complex și să nu placă, și ar fi păcat de timpul pierdut. În ceea ce privește WotD, avem mai multe exemple: http://www.merriam-webster.com/word-of-the-day/ , http://www.reference.com/wordoftheday, http://www.wordthink.com/ ... |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-03 19:19:12: Uu? Nici un feedback?! Referitor la unificarea comentariilor, cred că ai înțeles greșit. Eu mă gîndeam la reutilizarea codului și a tabelelor folosite pentru comentarii. Adică în loc de definitionId să avem un refType (care poate fi Definition, WotD sau mai știu eu ce) și un refId (care e id-ul corespunzător, în cazul refType="Definition", atunci avem echivalența refId ≡ definitionId. Cît despre blog nu mi se pare că ar fi realizabil: trebuie să scrie cineva la el. Și cum e WotD, trebuie zilnic :D... Poate doar dacă facem un script care să preia definiții, dar ajungem la aceeași problemă. |
Trac comment by CatalinFrancu on 2010-09-03 20:56:47: Și eu sunt de acord cu tine că e bine să lansăm ceva. Importantă nu este neapărat structura, cât faptul că oamenii pot primi cumva o definiție pe zi. Eu aș lăsa totuși structura cât mai liberă, respectiv un câmp pentru titlu și unul pentru articol. Și aș lăsa articolul să fie text liber, cu formatări (bold / italic / newline). Wiki n-ar fi rău, dar ne trebuie un modul de conversie wiki->html (probabil există). Eu zic că dacă facem doar o definiție, sau un set de definiții, ne mărginim. Din același motiv, nu aș vrea să refolosim structura pentru comentariu, pentru că au scopuri diferite și (cred) complexități diferite. Un comentariu la definiție este o chestie de o linie-două, un articol aici poate fi mai mare, poate conține linkuri externe, etc. Cu blogul ai dreptate, trebuie să stea cineva de el. Sau poate există metode automate, dar aproape sigur nu găzduite la blogger / wordpress, ci trebuie instalate local. Și deci e un pic de deranj. |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-04 15:17:24:
Păi se poate ceva mai simplu decît să facem un pool de cuvinte pentru WotD (o tabelă cu structură simplă) din care se alege random unul (evident, marcîndu-se corespunzător în tabelă)? Dacă pentru început vom redirecta dexonline.ro/cuvantul-zilei la o cuvîntul ales, chestie foarte simplu de implementat, avem tot timpul să ne gîndim la chestiuni mai complicate...
Practic spui că WotD să fie o altă sursă, mai șmecheră... Și atunci poți refolosi întreaga structură... |
Trac comment by CatalinFrancu on 2010-09-06 12:30:23:
Am putea începe așa, dar cu condiția să filtrăm câteva dintre surse (cele ortografice). Dar aș vrea să ajungem repejor și la o versiune cu RSS feeds, sau cu înscriere pe email etc. Un simplu link este „pull”: lumea trebuie să treacă pe la el. Un RSS feed sau email este „push”: noi i-l trimitem lumii în cititorul de bloguri sau în inbox sau pe Facebook și lumea asta vrea. Din cauza asta mă întreb dacă merită să investim câteva ore bune în ceva ce nu putem extinde, ci va trebui să rescriem într-o direcție diferită.
Asta cu sursa ar fi o idee bună pentru stocarea articolelor. Doar să nu afecteze căutarea (sursa aceea trebuie filtrată la căutare, un mecanism pe care acum nu îl avem). Acum încep să se vadă limitările sistemului. Avem un set minim de formate și în special ne-ar fi trebuit fonturi de diverse mărimi ca să arate bine articolul. În retrospectivă, un interpretor de wiki ar fi fost o idee mai bună. Doar că wiki era nou-nouț în 2001... |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-16 01:10:21: (In [403]) Word of the day - fix #43 |
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-16 01:13:07: Plan de lucru:
|
Trac comment by RaduBorza on 2010-09-16 01:14:10: 1,2,3 și 4 sînt gata. Dacă mai e nevoie de alte funcții la infra, please lmk. |
Trac comment by CatalinFrancu on 2010-09-27 14:03:08: (In [407]) Admin page for WotD -- by Cosmin. See #43, step 5. |
Trac comment by CatalinFrancu on 2011-06-17 17:03:42: Se poate închide? |
Trac comment by CatalinFrancu on 2011-08-28 18:11:02: I believe this is done! |
A very interesting suggestion from Vlad Niculae. In particular, third-party web pages should be able to include a script from DEX online which would show a new word every day. Below is the original feature request.
Limba română este desfigurată pe zi ce trece de mass-media din prezent.
Poate că şi celor care prescurtează "că" prin "k" li s-ar părea
interesant să înveţe un cuvânt nou în fiecare zi.
După modelul http://dictionary.reference.com/wordoftheday/ , publicaţi
zilnic la întâmplare un cuvânt din baza de date Dex-online -- sau
probabil sunt metode mai eficiente pentru a evita cuvintele banale, nu
vă cunosc organizarea bazei de date. Alte posibile sugestii de
implementare: cuvinte căutate frecvent, cuvinte lungi, cuvinte cu
proprietăţi speciale.
Ar fi o idee bună pentru home-page-ul prestabilit al unui utilizator,
iar mulţi susţinători ai mişcării, eventual posesori de site-uri de
cultură, ar putea publica undeva în interfaţă cuvântul zilei, cu un link
înapoi către Dex-online.
Vlad Niculae
The text was updated successfully, but these errors were encountered: