Skip to content
This repository has been archived by the owner on Aug 22, 2023. It is now read-only.

Konuşmacı Listesi #88

Open
esrapaksoy opened this issue Mar 15, 2019 · 14 comments
Open

Konuşmacı Listesi #88

esrapaksoy opened this issue Mar 15, 2019 · 14 comments

Comments

@esrapaksoy
Copy link

github.com/acikkaynak adı altında bir konuşmacı listesi nasıl oluşturabiliriz ?
Oluşturulan bu listeye ,etkinliklerde konuşmacı olmak isteyen kişiler kendilerini ekleyebilirse çok iyi olur.
Teşekkürler.

@delirehberi
Copy link
Contributor

Açıkkaynak reposu sadece açık kaynaklı projeleri ve açık kaynak konularında konuşulan organizasyonları listelemek maksadıyla açılmış bir repodur. Konuşmacı listesi oluşturmak misyonumuzda bulunmamaktadır.

@eser eser reopened this Mar 15, 2019
@eser
Copy link
Owner

eser commented Mar 15, 2019

@delirehberi davet benden gelmişti, konuyu konuşmaya değer görüyorum. organizasyonları listeliyorsak, organizasyonlara ve Türkiyede veya Türkçe konuşulan etkinlik ve açık kaynak destekçilerini de buluşturmanın/desteklemenin misyonumuza dahil olduğu düşüncesindeyim.

@eser
Copy link
Owner

eser commented Mar 15, 2019

Bir ekleme, özellikle kadın konuşmacı ve halihazırda bilinen isimler dışında kalan kimselerin organizasyonların ilgisini çekmekte pratikte bir fırsat eşitsizliği yaşadığını düşündüğümden ben olumlu ve uygulanabilir buluyorum bu fikri.

@delirehberi
Copy link
Contributor

Ayrı bir proje olarak yapılmasını daha doğru buluyorum. Genişletmeye başlarsak açık kaynaklı yazılım projelerinin çok dışına çıkabiliriz gibi geliyor bana. Niyet güzel ancak olay bir noktadan sonra açık kaynaklı etkinliklere sponsor olan şirketleri de listeyelim, açık kaynaklı projelere destek olan şirketleri de listeyelim gibi bir çok farklı konuya da kayabilir. Eğer daha geniş alanda fayda sağlamaya başlayacaksak da bu alanları öncelikle manifestomuzda yada hakkımızda sayfamızda belirtmemiz daha doğru olur düşüncesindeyim. Bireysel kararlarla genişletme daraltma yapmamalıyız.

@v0lkan
Copy link

v0lkan commented Mar 15, 2019

Bence guzel olurdu.

Eger olayin boyutu degisirse o zaman dusunulur.

Never assume malice.

@delirehberi
Copy link
Contributor

Kervan yolda düzülür mantığıyla ilerleme yanlısı değilim. Balık baştan kokar derler. Baştan belli bir amaç yoksa olayın boyutu muhakkak değişir. Akla eseni uygulamaktan alıkonulamaz bir oluşuma dönüşür.

@okandavut
Copy link
Contributor

Bende güzel olacağına inanıyorum.
Ama kapsamı çok genişletmemek gerekiyor. Konuşmacı olabilecekler ve mail bilgileri yeterli olabilir. Geniş kapsam sadece açık kaynaklı yazılım projeleri olacak.
Projenin ana fikri dışında küçük ve yararlı parçalar olması bence güzel olur.
Akla eseni uygulamanın bu kadar da basit olduğunu düşünmüyorum sonuçta belli net sınırları var projenin ve bunun dışına çıkılmak istendiğinde proje ve amacı net bir şekilde ifade edilirse sorun olmaz gibi.

@Ardakilic
Copy link
Sponsor Contributor

Organizasyonları listeliyorsak - ki listeliyoruz - konuşmacıları listelemenin de farklı bir kanaldan yürüyeceğine aynı kanaldan yürümesini bu etapta mantıklı buluyorum. Sponsor veya destekleyen konusuna girince renk değişebilir evet, lakin bu issue da, gündemimiz de şu an bu değil. @v0lkan 'ın da değindiği gibi, sadece konuşmacıların temel bilgileri ile (anlatabilecekleri teknoloji stacklerini de buraya ekleme taraftarıyım) bu etapta konuşmacıları listeleyebiliriz. Sonuçta bu konuşmacılar sadece sponsorların da bulunduğu konferanslarda değil, meetup'larda vs. de konuşmuş şahıslar olabilir, ve de bu konuşmacıların konuları, ve anlattıkları konu hakkında olası paylaşımları temel bilgileri aracılığıyla görebileceğim, veya organizasyon/meetup'ımda açık kaynağa gönül vermiş yeni yüzlere şans tanıyabileceğim bir referans noktası olabilir bu bölüm.

@delirehberi
Copy link
Contributor

Açık kaynak oluşumunun var olma sebebini tekrar irdelersek, yani neden böyle bir oluşum ortaya çıktı sorusunun cevabına bakarsak, yazılım teknolojileri alanında türkçe bilen kimseler tarafından üretilen ancak, çoğu kimsenin haberdar olmadığı açık kaynaklı yazılımları olabildiğince yazılımcıya ulaştırmak çabasıyla kurulduğunu görüyorum. Yani temel amacımız ve eforumuzun harcanacağı kısım, projeleri bulup, listeleyip bu projeler için destekçiler (yazılımcı, döküman yazarı, testçi, maddi sponsor vs) bulma şanslarını arttıkmak olduğuna inanıyorum. Proje başlangıç aşamasında @eserozvataf 'ın dahil etmiş olduğu organizasyonlar kısmı dahi bana kalırsa esas amaçtan uzağa taşıyor bizleri. Bunun üzerine bir de konuşmacıların listelendiği bir alana efor harcamak, projelerden çok uzağa gitmek gibi geliyor.

Affınıza sığınarak söylüyorum, kıymetli açık kaynaklı projeleri eleyip listelemek ve bunları ilgilenebilecek şahıslara ulaştırmak başlı başına bir iş iken, konuşmacı ve organizasyon konusunda çok bir yol katedilebileceğine inanmıyorum. acikkaynak.info adresinde göreceğiniz gibi organizasyonlar kısmında dahi sadece gruba dahil olanlar tarafından eklenmiş 7 adet organizasyon mevcut. Yani o kısımda dahi yeterli içeriği üretebilmiş değiliz. Kaldı ki ekli olan içeriklerin de güncelliğini çok net sağlayamıyoruz.

1 yıldan fazla süredir hala web sitemizde "Şu anda Graphcool ile altyapımızı oluşturmakla meşguluz" uyarısı mevcut. Şu yüzden belirtiyorum, şu anda bile yeterli zamanı ayıramıyoruz hiç birimiz iş yüklerimiz veya başka sebeplerden ötürü. Bu durumda kalkıp yeni bir amaç edinmek ne derece doğrudur?

Ve en önemlisi bu amacı ne kadar doğru yerine getirebileceğiz? Her isteyen adını listeye yazdırabilecek ancak bir etkinliğe davet edildiğinde yüzde kaçlık bir ihtimalle davet edildiği etkinliği kabul edecektir. Ayrıca konuşmacı dahi olsa kişilerin kendi istekleri dışında yapılacak eklemeler ne kadar etik olacak? Ben 2 yerde konuşmuş olabilirim, dinleyip birisi sevmiş olabilir, ancak artık etkinliklerde konuşma yapmak istemeyebilirim. Buna karşın benim konuşmamı dinleyip beni konuşmacı olarak kafasına kazımış birisi adımı bu listeye eklediğinde ben rahatsız olabilirim. Türk operatörlerin yaptığı gibi "biz sizi listeye ekledik, istemezseniz 8888'e H yazıp sms atın" mı diyeceğiz?

Açık kaynak oluşumunun; açık kaynak projeleri tanıtmak, desteklemek, destekçi bulmak dışındaki alanlara dokunmasını doğru bulmuyorum. Buna benzer bir öneriye sadece açık kaynak oluşumunun temel amaçlarını tamamladığımızda ve yeni bir şeyler ekleyelim dediğimizde olumlu bakabileceğim.

@Ardakilic
Copy link
Sponsor Contributor

Ardakilic commented Mar 16, 2019

Uzun uzun yazdım, sildim geri, şunu bırakayım sadece:

Ben açık kaynak oluşumunun; sadece proje değil, açık kaynak hususunda yapılan tüm eforları bir şekilde indeksleyeceği bir merkez olması gerektiğine inanıyorum, GitHub'daki awesome-xxx listelerinden ne farkımız kalacak o zaman (onların da pek çoğu maddi veya geliştirici olarak desteğe ihtiyaç duyuyor)?

@delirehberi
Copy link
Contributor

Abi uzun uzun yaz ki üzerinde münazara edebilelim. Awesome listelerinin amacının maddi destek yahut geliştirici aramak olduğunu bilmiyorum. Sadece kullanıcılar belli küratörler tarafından oluşturulmuş listeleri sunmak görevini üstleniyorlar. Bizim işimiz liste oluşturmak değil. Sadece projeleri oluşturup alın bakın bu projeler var demiyoruz, gittiğimiz etkinliklerde bireysel olarak da çoğu projenin tanıtımını yapıyor etkinliklerde bulduğumuz çıraklara da buradan bulabilecekleri projelere nasıl katkı yapacaklarını vs anlatıyoruz.

Açık kaynak oluşumu sadece web sayfasından ibaret bir oluşum değil.

Bana kalırsa ivedilikle bir manifesto yazmamız gerekiyor, çünkü ortak bir dil kullanmadığımızı görüyorum oluşumla ilgili.

Ayrıca "rule them all" benzeri yaklaşımların herhangi bir işte başarı getirdiğini görmedim. Açık kaynakla ilgili her şeyle ilgileneceğiz gibi yaklaşmanı yanlış buluyorum bu sebeple.

@Ardakilic
Copy link
Sponsor Contributor

Ardakilic commented Mar 16, 2019

Uzun uzun yazınca konu sapma olasılığı artıyor, ondan kesip kısa tutmaya çalıştım.

Awesome listelerinin amacı maddiyat aramak veya destek aramak değil, içindeki projelerin çoğunda bu yazılar mevcut demeye çalıştım, sanırım tam olarak aktaramadım, tabii başları da kırpınca biraz havada kalır gibi oldu. Demeye çalıştığım, "o listeler gibi olmayalım" dan ibaret aslında.

Bizim işimiz liste oluşturmak değil.

Değil, tamam, bunda hemfikiriz zaten. "Sadece liste oluşturmak değil" diyelim ama. O zaman projeleri de dizmeyelim, onlar da bir nevi liste değil mi? Eğer liste oluşturmaktan bahsediyorsak konuşmacı/mentorları listelemenin bu aşamada farkını da anlamadım projelerden. Gittiğimiz etkinliklerde veya bize bizzat gelen sorularda konu hakkında bilgisi olan kişilerin temel bilgilerinin bir yerde olmasının zararı nedir ?

Sadece projeleri oluşturup alın bakın bu projeler var demiyoruz, gittiğimiz etkinliklerde bireysel olarak da çoğu projenin tanıtımını yapıyor etkinliklerde bulduğumuz çıraklara da buradan bulabilecekleri projelere nasıl katkı yapacaklarını vs anlatıyoruz.

Bu etkinliklerdeki bizzat katkıda bulunan kalfa ve ustaların yeri gelince bahsini neden geç(e)miyoruz o zaman ? İnsanlara açık kaynak üzerine bir şeyler katmış kişiler bunlar.

Açık kaynak oluşumu sadece web sayfasından ibaret bir oluşum değil.

Evet değil, bunun için ilk mesajdaki fikri destekliyorum zaten. Hali hazırda Slack üzerindeyiz en basiti. Web sayfasına kısıtlanmaya nasıl geldiğini anlamadım.

Bana kalırsa ivedilikle bir manifesto yazmamız gerekiyor, çünkü ortak bir dil kullanmadığımızı görüyorum oluşumla ilgili.

Katılıyorum buna kesinlikle.

Ayrıca "rule them all" benzeri yaklaşımların herhangi bir işte başarı getirdiğini görmedim. Açık kaynakla ilgili her şeyle ilgileneceğiz gibi yaklaşmanı yanlış buluyorum bu sebeple.

Kim dedi ki bunu? Bence tabii ki aşırı minör veya çok uç/uzak bir şeyi almayalım içeri (common sense), ama bu husus öyle değil diye düşünüyorum. Ayrıca başarı gibi bir gayemiz mi var?

@eserozvataf manifesto hakkında yorum yapacaktır, eminim.


Bak bunlar da sildiklerim, aklımda kaldıkça yeniden yazmaya çalıştım:

Konuşmacılar içerik üretmiyor mu? Organizasyonlarda açık kaynaklı projeler tanıtılmıyor mu? Ben bir konferans/metup/hatta bir YouTube/Twitch yayını sırasında bir konuşmacının değindiği açık kaynaklı "şey"i bu konuşmacı üzerinden bulmak isteyebilirim. Emre maalesef sana burada katılamayacağım.

Sitenin alt yapısına çok zaman ayıramadığımız doğrudur, ama buraya gelen içerik eklenme taleplerinin moderasyonunda ben bu güne kadar bir aksama görmedim. Keza tahminimce yapılacak çok basit bir geliştirme ardından eğer olacaksa bu konuşmacılar kısmının akışında bir sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum. Konu sapıyor burada bence.

Ayrıca her "ben konuşmacıyım" diyeni listeye ekleyeceğimizi kim söyledi ki ? Bu bir ön koşul veya oylama gibi bir metot üzerinden modere edilip de listeye eklenmeli. Veya diğer paragrafta değindiğin gibi sadece konuşmacıların kendisi başvurabilir. Bunların kuralları Slack kanalımızda kısa bir tartışma üzerinden basitçe netleştirilebilir.

@okandavut
Copy link
Contributor

Ben kendimden örnek vererek açıklayacağım durumu. Ben de açık kaynak ile ilk tanıştığımda organizasyon ve siteden bahsediyorum, bir projeye destek olma konusunda çekindim. Bana kalırsa sadece proje listele buna destek ol olmamalı. Neden çekindin derseniz proje sahibini tanımadığım için acaba yanlış bir şey yapar mıyım korkusu oluştu. Hatta bunu çok kez nasıl aşacağımı @eserozvataf ' a danıştım.

Açık kaynak organizasyonunun amacı sadece projeleri listelemek değil insanları da ortak paydalarda buluşturup birbirleri ile proje yapmalarını sağlamak olmalı. Yani topluluğun canlılığını sağlamak. Bu da etkinliklere, konuşmacılara, organizasyonlara ve bunların iletişim kanallarına destek olarak bu konuda çalışmalar yaparak olur diye düşünüyorum.

@eser
Copy link
Owner

eser commented Mar 16, 2019

Merhaba,

Konu dağılmış olmasına rağmen, bu konunun aslında organizasyon ile ilgili birçok konunun da tartışılmasına vesile olması, burada bir tartışma ortamının oluşmuş olmasını bir anlamda bizler için olumlu oldu.

Madem belirli yaklaşımlar ve netleşmesi gereken konular mevcut, bunları farklı issue'lar açarak organizasyon ve manifesto üzerinde tartışmalara dönüştürelim.

Yalnız tartışmalarımıza timebox koyalım ve bir hafta içerisinde tamamlayıp buradaki Konuşmacı Listesi önerisini tekrar değerlendirelim.

@eser eser mentioned this issue Mar 16, 2019
Sign up for free to subscribe to this conversation on GitHub. Already have an account? Sign in.
Labels
None yet
Projects
None yet
Development

No branches or pull requests

6 participants